Nyt logo for SOSU Danmark. Et hjerte der banker for social- og sundhedsområdet
SOSU Danmark har fået sit visuelle ansigt – og det kommer fra hjertet. Det nye logo er skabt med fokus på dét, der er kernen i social- og sundhedssektoren: mennesker, omsorg og liv
Idéen bag logoet kommer fra Affectums uddannelsesdirektør Søren Axelgaard, som ønskede et symbol, der både viser retning og hjerte. I logoets ‘O’ gemmer der sig netop et hjerte – som et visuelt løfte om, at SOSU Danmark er skabt af mennesker med et stort engagement i sektoren.
Vi har et hjerte, der banker for social- og sundhedsområdet. Derfor skulle det også kunne ses. Logoet afspejler vores værdisæt. Vi er til for mennesker og for at styrke det livsvigtige arbejde, som tusindvis af fagpersoner leverer hver dag.
Navnet SOSU Danmark understreger samtidig platformens landsdækkende tilgængelighed. Uanset om man arbejder på hospital, i ældreplejen eller på et botilbud, skal efteruddannelse være tilgængelig, enkel og meningsfuld – og det symboliseres i logoets helhed.
Skabt med både hjerte og håndværk
Det endelige design er udviklet i et tæt samarbejde mellem Preben Vangsted fra ITEM og Affectums digitale mediespecialist Nicolai Kilhof.
Sammen har de arbejdet med form, farve og udtryk for at skabe et logo, der både rummer fremdrift og nærvær.
SOSU Danmark handler om at hjælpe dem, der hver dag hjælper andre. Logoet skulle afspejle både varme, værdighed og faglighed. Vi ville skabe noget, der føles levende – og som taler til både hoved og hjerte
Logoet skal fremover fungere som bindeled mellem SOSU Danmarks mange aktiviteter – fra AMU-kurser og digitale forløb til akademi- og diplomuddannelser. Det er et visuelt pejlemærke for alle, der arbejder for et stærkere og mere kompetent social- og sundhedsområde.